Friday, February 6, 2009

KKCNT

Alkesah 'KKCNT'..hmm, where to start? Post kali ni kire sambungan dari post aku kat blog fs la..sambung2!! Kat citu la aku kerja skang..stand for Kolej Komuniti Cawangan Nibong Tebal..kejenya jd pensyarah (Wow! aku ngajor :p) cam tak cayekan hehe..tp itulah jalan yang aku dah pilih sejak 2004 since aku terima je Biasiswa Latihan Persekutuan Tenaga Pengajar Politeknik & Kolej Komuniti (Tq la KPM)..So, this is the end result..skang aku kat kolej komuniti la tempatnya..

Kerjaya aku ni yang bebetoinya mula bukan Jun 2008 ari tu..lepas je aku resigned keje kat Tesco..Terkezut berok gak aku time tu..Check online je result posting tengok2 dapat kat Politeknik Kuching, Sarawak..nun kat Matang sana..huhu, bermula la kesah sadis aku tahun 2008..Mulanya aku dengan rela hati la g Sarawak tu (siap bawak beg mcm tak nak lik semenanjung dah time tu hehe)Mak n bapak aku pun itut skali..tp derong syiok la..g jalan2 cuti2 kat sana..Ni ha..anaknya ni yang dok susah ati nak kene tinggal time tu huhu..

Pada aku la..aku la kan!! tak leh la nak duk tempat2 yang agak pendalaman ni..hmm,poli tu nak kate dalam sgt tak la..tp obvious la hutan kayunya..Maka test la aku duk sana..3 hari pertama kat Srawak..g lapor diri la.Pas2 poli cuti sem..Pensyarah pun cuti la.Hmm, time tu ok lagi..ada dekat 2 minggu cuti..so wihtin that period aku sempat la ronda2 kuching..tp sume tu eppy kat luaran je..dalaman hanya Tuhan je tahu..xbesh gile aku duk sana..rase mcm duk negara asing..padahal m;sia aje..homesick gak aku upenya huhu..last2 aku decide balik n try 2nd time buat rayuan transfer cn..dipendekkan cite.Alhamdulillah..akhirnya pada 1.08.08 for 2nd time melapor diri sebagai pensyarah.tu la kesahnya skang aku kat cn..

n now..it's been 5 months i'm here..boleh la tahan..dekat la sket ngan negeri Perok ihiks :p leh lik slalu..tu yg penting tu..yang besh dapat keje skali ngan kawan aku sejak kat uitm..ida.kire okey la..

No comments:

Post a Comment